The niu Leo
Neurenberg
Een van de the niu hotels die Mulderblauw in opdracht van Novum Group ontwikkelt, is het in Neurenberg gelegen hotel ‘the niu Leo’. De niu hotels kenmerken zich door in te spelen op ‘the lifestyle of today’s people’, met millennials als belangrijkste doelgroep.
kracht
Het concept van dit hotel is geïnspireerd op de naam van het gebied: de opkomende wijk Leonhardspark.
De naam Leonhard is afkomstig van het Latijnse Leo, wat letterlijk leeuw betekent. The niu Leo is dan ook, net als de leeuw, krachtig en toonaangevend.
Om deze kracht in het interieurontwerp te laten spreken, hebben wij gekozen voor het gebruik van sterke, robuuste elementen als staal, beton, leer en tegels. Het kleurenpallet bestaat uit een contrast van zwart, wit en grijstinten, waardoor de look & feel van het hotel een sprekend geheel vormen.
dynamisch
Een warme tint hout verzacht het geheel en geeft het hotel bij binnenkomst direct een aangename sfeer. Het creëren van diverse zithoogtes in de publieke ruimtes geeft niu Leo het levendige karakter dat bij het merk past. In de kamers blijft het kleurenpallet bestaan, maar krijgen de materialen een zachter en zeer comfortabel voorkomen. Door het hele hotel vindt de gast referenties naar de koning der dieren, waardoor een bezoek aan het hol van de leeuw altijd een verrassende ervaring is.
project details
-
Programma
209 appartementen8.850 m² BVO
-
Formule
The niu
-
Opdrachtgever
NOVUM hospitality
-
Fase
Opgeleverd in 2020